LISTOPAD, LÍSTEČEK MI NA DLAŇ SPAD
„Podzim“
Obloha je šedivá
jak kožíšek myšky,
Veverky si na zimu
schovávají šišky.
Listí už je na zemi,
dělá cesty zlaté,
po nich podzim,
tak tady mě máte
Výtvarná činnost: Podzimní krajina
Děti dostali nakreslený podzimní opadaný strom s krajinou. Vodovými barvami vybarvily oblohu a travičku. Na strom poté lepili „lístečky“ kousky barevných papírků. Lístečky byly spadané i pod stromem.
Pobyt v přírodě, zopakování si podzimních barev a barev listí.
Proč listí padá ze stromů? No přeci aby na stromečku mohli vyrůst nové lístečky.
MARTIN NA BÍLÉM KONI
Svatý Martin nám sice sněhovou nadílku nepřinesl, ale přesto jsme si tento týden skvěle užili.
Přečetli jsme si pohádkový příběh o Svatém Martinovi a povídali jsme si o zvycích i pranostikách, které se k tomuto svátku vztahují. Na svačinku děti ochutnaly svatomartinské koláčky, vyrobily si pomocí vystřižené šablony z papírového talíře svatomartinskou husu. Bílého koně si děti vytvořily přetřením šablony houbičkou s modrou barvou a dolepily kolem sněhové vločky.
„Svatý Martin“
Na svatého Martina
krajina už usíná.
Pospíchejte milí, zlatí,
než se první snížek ztratí.
Jenom Martin na koni
určitě ho dohoní.
KDYŽ PANÍ ZIMA KRALUJE, VITAMÍNY NAŠE TĚLO POTŘEBUJE
„Vitamínky“
Nakreslil jsem vitamínky,
Co jsem dostal od maminky.
Vyrostli nám na zahrádce,
Byla s nimi spousta práce
Výtvarná činnost: Výroba hrušky
Na vystřiženou hrušku z tvrdého papíru děti lepily nastříhaný, barevný, krepový papír. Poté přidali stopku z papíru.
Na kruhu jsme si povídali, co jsou to vitamíny, proč je naše tělo potřebuje, a kde je najdeme.
Dle pomůcky (dětské hračky) ovoce, děti poznávaly o jaké ovoce nebo zeleninu se jedná.
Také jsme si povídali o bacilech, a jak se správně oblékat dle počasí.
SNĚŽENÍČKO, SNĚŽENÍ
Písničky: „Bude zima bude mráz“, „Sněží, sněží mráz kolem běží“
Celý týden jsme si povídali o tom, jaké oblečení si máme oblékat v zimě. Děti přiřazovaly kartičky zimního oblečení do zimy, oblečení na léto přiřazovaly k obrázku léta. Pojmenovávaly jednotlivé kusy oblečení, rytmizovaly slova – vytleskávání slabik. Na pracovních listech děti přiřazovaly chybějící kus obrázku – rukavice.
Jednotlivé kusy oblečení děti poznávaly se zakrytýma očima a opět přiřazovaly k danému ročnímu období.
Celý týden jsme zpívali písničky a trénovali na blížící se Mikulášskou nadílku.