KOLOBĚH VODY
Tento týden jsme s dětmi začali povídáním o tom, jak prožily víkend, zopakovaly jsme si dny v týdnu a roční období a pomalu jsme otevřeli naše další týdenní téma. Mluvili jsme s dětmi o tom, jak je pro nás voda důležitá a pomocí obrázků a příběhu o vodní kapičce jsme si ukázali koloběh vody. Děti si zkusily sluchové vnímání – při pohádce „Co prožila vodní kapička“, poslouchaly a poté jsme si povídali o tom, co si pamatují. Kde se kapička vzala? V co se kapička mění, když ji sluníčko zahřeje? Dále jsme mluvili o tom, k čemu všemu vodu potřebujeme my lidé a jak je důležitá i pro zvířátka a pro přírodu. Dále jsme si udělali ochutnávku a to tak, že děti měly zavázané oči, v hrnečku měly např. čaj, mléko, pomerančový džus, vodu, a hádaly, jestli správně poznají jejich chuť. A kupodivu téměř všem chutnala voda nejvíce 😊.
Při výtvarné činnosti jsme pomocí temperových barev tupovací metodou vybarvili deštníky a otiskem prstíku dodělali kapičky.
Celý týden jsme si v ranním kroužku opakovali básničku s pohybem:
Dnes je krásný den, asi půjdu ven.
Slunce krásně hřeje a na nás se směje.
Když se schová za mráček, bude velký lijáček.
Honem běžím, utíkám, do bezpečí do sucha.
A když pršet přestane, všude mokro zůstane.
PŘÍRODA SE PROBOUZÍ
Tento týden jsme z okna vyhlíželi sluníčko, protože začíná jaro, na které se všichni moc těšíme. Hned z kraje týdne jsme opakovali roční období a řekli si, jaké rozdíly mezi sebou mají a jak se příroda mění, když se jednotlivá roční období střídají. Pomocí obrázků jsme si ukázali jarní kytičky, které jsme pozorovali celý týden i venku při procházkách a na konci týdne je děti už krásně uměly samy pojmenovat. Skládali jsme puzzle kytiček, poznávali ptáčky, kteří se k nám na jaře vrací, dávali dohromady správné dvojice motýlů a v knížkách jsme si četli pohádku o tom, jak se na jaře rodí mláďátka.
Provázela nás básnička:
Volám Tě sluníčko haló, haló.
Tepla je na světě málo, málo.
Vylez a rozežeň mraky, mraky.
A já Ti pomůžu taky, taky.
V rámci výtvarné činnosti si děti nalepily na barevný papír vystřiženou šablonu konvičky, přilepily ouško, poté dokreslily větvičky a prstíky vyťupaly bílé kočičky.
ŽIVOT NA VESNICI A ŽIVOT VE MĚSTĚ
V pondělí jsme si v ranním kruhu vyprávěly zážitky z uplynulého víkendu.
Dále jsme si pomocí obrázkových knížek vysvětlovaly rozdíl mezi městem a vesnicí. Děti také jmenovaly městské dopravní prostředky (metro, tramvaj) a určovaly, kde jezdí (např. traktor jezdí spíše na vesnici). Děti velice zaujala zvířátka, která se chovají třeba na statku, na dvoře, také co pěstujeme na zahrádce a na poli. Četly jsme si pohádku o ztraceném kuřátku.
Naučili jsme se básničku:
Letí vítr do všech stran,
rozkolébal žita lán.
Brzy z klasů zrníček,
bude nový chlebíček.
Z velkých dílků puzzle si děti společně složily velký obraz vesnice se zvířátky. Na konci týdne jsme si zahrály na výletníky a sbalily si do batohu vše potřebné (i podle zadaného seznamu).
V pohybové výchově jsme hrály na sochy, na zajíčka, na ježka, čáp ztratil čepičku a další oblíbené hry.
Ve výtvarné výchově jsme s dětmi vyráběly formou origami pejska z bílého papíru. Děti si pejska vybarvily a nalepily na barevný papír.
JARNÍ MLÁĎÁTKA
V dalším jarním týdnu jsme si povídali o zvířátkách. To je dětem blízké a hned první den s nadšením vyprávěly, jaká zvířátka znají a jaká mohly potkat třeba cestou do školky. Tím že skončila zima a začíná jaro, rodí se mláďátka a příroda se po zimě mění, rostou jarní kytičky a z teplých krajin se vrací ptáčkové, kteří nás na zimu opouštějí. To vše jsme si ukázali v knížkách a děti na obrázcích poznávaly zvířátka a jejich mláďátka.
Děti také trénovaly sluchové vnímání a poznávaly zvuky zvířat. Poté si při výtvarné činnosti na čtvrtku obtiskly svoji ruku, dokreslily očko, hřebínek a nožky a vznikla krásná slepička. Okolo ní ještě obtiskly žlutou barvou otisk prstu jako kuřátka.
Naučily jsme se veselou říkanku:
Bú, bú dělá kravička,
mňau, mňau zase kočička.
Haf, haf pejsek štěká,
děti možná leká.
Bé, bé bečí ovečka,
která běží z kopečka.