ÚNOR BÍLÝ, POLE SÍLÍ
V pondělí jsme si dětmi povyprávěli o tom, co dělaly o víkendu. Dále jsme si vysvětlovali, proč je v únoru sníh na poli důležitý, že v březnu roztaje a tak podpoří růst zasazených semen obilí.
Také jsme se naučili novou básničku:
Únor bílý pole sílí,
každou chvíli vítr kvílí.
Až se v lese vytančí,
ozve se zpěv skřivánčí
K této básničce jsme si ještě poslechli zpěv skřivánka a prohlédli si ho na obrázku.
V rámci výtvarné výchovy děti malovaly vodovkami na bílou čtvrtku modré nebe a hnědé pole. Na pole nalepily chomáčky vaty a vystřižené zajíčky a srnky.
V pohybové výchově jsme hráli na zvířátka – na ježka, zajíček v své jamce a další oblíbené hry. Celý týden jsme uzavřeli vyprávěním o zimě, o zvířátkách a také si děti zahrály na koulovanou s papírovými koulemi.
MASOPUSTNÍ VESELICE
Tento týden nás čekal karneval, na který se děti moc těšily a hned v pondělí nám s radostí povídaly o tom, jaké masky mají připravené. Také jsme si řekli, že masopust je den, kdy se lidé převlékali za masky například medvěda, kominíka, babky nebo koně, slavili hudbou – hráli na různé nástroje jako je basa, trumpeta, housle…, tančili, popíjeli, hodovali a celý den se veselili. Poté nastává 40 dní půstu od masa, a to trvá až do Velikonoc.
Celý týden nás provázela písnička: Máme tu Masopust
Během karnevalu děti soutěžily, tančily, zpívaly a také ochutnávali masopustní koláčky. Každý si za krásnou masku odnesl diplom a malou sladkou odměnu. Tento den se moc vydařil a všichni jsme si ho společně užili.
Další den jsme si zpestřili vyráběním barevného šaška – na čtvrtku jsme pomocí krepového papíru lepili šaškovi barevné vlasy, mašličku a kdo chtěl, mohl šaška dobarvit pastelkami.
NAŠE TĚLO
Celý týden jsme si povídali o lidském těle. Ukazovali jsme si nejen, z čeho se to naše lidské tělo skládá, ale i co s ním můžeme dělat v rámci pohybu kostry a jak se o něj staráme. Na „kostíkovi“ (maketa kostry) jsme si ukazovali klouby, díky kterým se můžeme hýbat. Srdíčko, plíce i další důležité orgány jsme si ukázali na skládacím modelu lidského těla.
Menší děti skládaly barevné puzzle s předlohou, kde na jedné byl chlapeček a na druhé předloze holčička. Dále si děti vyzkoušely na obrázku obličeje doplňovat oči, uši, nos a pusinku. Také jsme probrali ústní hygienu, říkali jsme si, jak je důležité se starat o zoubky, čím a jak často si je čistíme.
Naučili jsme se básničku s pohybem:
To jsou oči, to jsou uši,
dneska mi to ale sluší.
Zde mám bříško a zde záda,
čelo, nos a malá brada.
To jsou paže, to jsou nožky,
zadupeme do podložky.
V rámci výtvarného tvoření si každé dítě vytvořilo svého „kostíka“. Nejprve si děti sestavily kostru z vystříhaných jednotlivých částí a poté ji nalepily na čtvrtku.
STOPY VE SNĚHU
V pondělí se s dětmi vítáme po víkendu a vyprávíme si zážitky z uplynulé soboty a neděle.
K tématu týdne Stopy ve sněhu děti vzpomínaly, jaké stopy zvířátek a ptáčků můžeme ve sněhu vidět. Připomněli jsme si, jací ptáčci u nás přezimují, co dělají zvířátka v zimě, jak se oblékáme apod.
V pohybové výchově jsme si hráli na různá zvířátka, na mrazíka i na chobotnici.
Při výtvarné činnosti jsme dětem obkreslili bačkůrky na bílou čtvrtku, ty jsme vystřihly a děti si své stopy vybarvily různými vodovými barvami, odstínem dle svého výběru.
Naučili jsme se básničku:
Kdo tu skákal hop a hop,
sníh poví podle stop.
Chodila tu z rána, chodila tu vrána.
Pak tu malý zajíček, otiskl čtvero paciček.
Ani bažant nescházel, taky se tu procházel.