CESTOVÁNÍ PO SVĚTĚ
Haló, děti, pojďte sem!
Objevíme spolu zem.
Navštívíme v malé chvíli
všechny zemské světadíly.
Bez letadel, bez vlaků…
čeká na nás svět zázraků,
dobrodružství, cesty v čase…
zkrátka země v celé kráse.
Vezměte i táty, mámy,
ať na cestě nejsme sami.
Vyrážíme – 3, 2, …hned,
poznávat ten náš modrý svět.
Výtvarná činnost: barevné cestování vláčkem – zapíjení vodových barev na mokru čtvrtku. Vystřižené obrázky mašinky a vagonky děti lepily na připravenou barevnou čtvrtku.
Názorná pomůcka: globus – zopakování barev na globusu. Co barvy na globusu znázorňují
Jakou máme dopravu – leteckou, vodní, pozemní – děti přiřazovaly dopravní prostředky podle toho, do jaké skupiny patří.
Děti se zamyslely, jak se dá cestovat – na kole, na koloběžce, autem, letadlem, lodí, na motorce ale i pěšky.
Názorné pomůcky – hračky ve tvaru dopravního prostředku, ve kterém se cestuje (zopakování barev, počtů (kolik dopravních prostředků známe).
Kam pojedeme, nebo jsme již byli na prázdninách? Většinou děti odpovídali u babičky, na hřišti, v zoo, pod stanem, ale také u moře nebo u rodiny v zahraničí. Povídání o zážitcích z dovolené každého dítěte.
Díky teplému počasí děti trávili týden na zahrádce, s brouzdalištěm napuštěným vlažnou vodou.
BAREVNÝ SVĚT, POZNÁM TO HNED
Červená je třešeň stříška,
rudá polní mák,
žlutá citron pampeliška,
černá mračoun mrak.
Oranžová pomeranč, nač si vzpomeneme nač?
Čáry máry po papíře, zahrajem si na malíře.
Zelená je listí louka, modrá nebíčko,
Fialová křídla brouka, hnědá kafíčko.
Bílá mléko, papír mouka, o tom už si dávno mňouká,
Kotě s kočičkou, kotě s kočičkou.
Poznávání barev podle názorných ukázek – míčky, kroužky, hračky všeho druhu.
Hry – zopakování ovoce, a zeleniny – dle druhů barev – nakupujeme ovoce dle druhů barev. Použité hračky ve tvaru ovoce a zeleniny.
-trénování počtů – do barevných kroužků děti nosily hračky stejné barvy, poté si hračky počítaly.
– na koberec se položily různě barevné kroužky, děti počítaly kolik kroužků je modrých, červených, žlutých apod. Zároveň určovaly kolik podle barev jich je nejméně, a kolik naopak nejvíce.
Děti měly za úkol říci svou oblíbenou barvu, a kde tuto barvu můžeme vidět.
Poznávání barev v přírodě – procházka přírodou. U všeho co jsme v přírodě viděli (kytky, stromy, zvířátka, keře, trávu, nebe sluníčko apod.) děti určovaly barvy.
Video pomůcka – naše planeta země – jaké barvy vidíme, co barvy na naší planetě znamenají – modrá voda, žlutá písek apod.
Výtvarná výchova – výroba lepením známé pohádkové postavičky Prasátko Pepina-prasátko mělo barevné šatičky, které si děti vybraly.
Co je to barva? Děti po týdnu věděli, že je to vlastně vše, co vidíme.
KNIHA JE MŮJ KAMARÁD
Tento týden jsme si povídali s dětmi o knihách.
Děti měly za úkol si přinést svoji oblíbenou knihu a s ní jsme se ten den blíže seznámili. Celý týden jsme si z těchto knih četli.
Také jsme si pověděli, kdo knihy píše. Kdo je ilustruje. Jak kniha vznikne. Jak můžeme rozdělit knihy.
Také jsme si řekli co je knihovna a k čemu nám slouží.
Složení pohádky podle obrázků. Děti měly za úkol poskládat obrázky, tak jak jdou dějově za sebou.
Výtvarná činnost – Vytvoření pohádkové postavičky Prasátko.
Kniha
Dobré ráno kamarádi,
knížky máme všichni rádi,.
kolik je v nich tajemství,
kdo poslouchá dobře ví,
že tam bydlí pohádky,
s nádherným obrázky ,
ale také básničky,
říkadla a písničky.
HOKUS POKUS
Tento týden jsme si s dětmi povídali o tom, co to takový pokus je a že můžou mnohé pokusy zvládnout samy, nebo s pomocí dospělého. Celý týden jsme tak s dětmi dělali jednoduché pokusy, abychom si je mohli všichni vyzkoušet a zároveň se u toho pobavit.
1.den – Bonbónková duha
Děti měly za úkol vyskládat bonbónky do tvaru kruhu na talíř, potom se na talíř nalila voda a vznikla barevná duha.
2.den – Sopka
Pomocí octu, jedlé sody, potravinářské barvy a nádoby si děti udělaly druhý pokus. Do nádoby si děti přilily ocet, přidaly barvu a nakonec jedlou sodu. Tak vznikl efekt sopky.
3. den – Veliký bublifuk
Do velké mísy se dětem nalila voda a do ní se přilil jar. Každé dítě dostalo brčko a tím měly foukat do vody, aby se tak vytvořila velká pěna.
4. den – Balónek,který se sám nafoukne.
Na tento pokus jsme potřebovali plastovou láhev, ocet a jedlou sodu.
Děti do láhve nejdříve nalily ocet, potom přidaly sodu a na hrdlo se navlékl balónek, který se sám začal nafukovat.
5. den – Tančící rozinky
Na tento pokus děti potřebovaly rozinky, ocet, prášek do pečiva, skleničku. Děti nalily do skleničky ocet, dolily vodu, přidaly rozinky a nasypaly prášek do pečiva. Rozinky se začaly pohybovat.