Leden

14.2.2020

VYTÁHNEME SÁŇKY, JSOU TU ZIMNÍ RADOVÁNKY

Tento týden jsme si za pomoci obrázků povídali, jaké známe zimní sporty, co k nim potřebujeme, dále o bezpečnostech při sportech i jak se na zimní sportování oblékat. Děti třídily zimní a ostatní náčiní – patří/nepatří k zimě. Rámci výtvarné činnosti si děti vybarvily každý svoji brusli – nanášení temperových barev houbičkou. Naučili jsme se básničku o sáňkách a zimní básničku s pohybovým ztvárněním.

Sáňky
„Děti sáňky vytahují,
Na kopeček pospíchají.
Jedou dolů z kopečka,
Jak by měly kolečka“.
Toto zebe

„To je zima, toto zebe,
(stoj, ruce křížem, hladíme si paže)
Když padají vločky z nebe.
(náznak padání vloček prsty – postupně jdeme do dřepu)
Oblékneme si rukavice,
(naznačujeme oblékání rukavic)
Bundy, šály i čepice
(ukazujeme na jednotlivé části těla)
Vyjdem mezi paneláky,
(chůze na místě)
Budem stavět sněhuláky“.
(ruce naznačují obrys sněhuláka)

KDO TU CHODIL, KDO TU BYL, KDO TU STOPU VYTLAČIL
Tento týden jsme si s dětmi povídali o stopách. Řekli jsme si, že každé zvíře dělá stopy. Podle stop můžeme také jednotlivá zvířata poznat. Na didaktických kartičkách jsme si ukázali stopy různých zvířat a děti pak také přiřazovaly stopy ke správným zvířatům.

Stopy

„Stopy dělá každé zvíře,
někdo v lese, někdo v díře,
někdo malé a někdo taky velké,
hluboké a taky mělké,
třeba slon když v buši chodí,
to on se bahnem brodí,
už vylézá z bahna ven,
pokaždé je unaven.“

Také jsme si pověděli pohádku o sněhových stopách. Děti měly za úkol vyjmenovat jednotlivá zvířátka, která v pohádce vystupovala. Na výtvarné činnosti děti pracovaly na společné práci, kdy obtiskly nožičky – z nich se dotvořily sovičky. Dále měly nalepit na papír obrázek, který nejdřív složily.

SNĚŽÍ A JE FUJAVICE, NAVLEČEM SI RUKAVICE
Tento týden jsme si s dětmi povídali o zimním počasí, o tom jaké oblečení si v zimě oblékáme. Děti měly za úkol vytřídit obrázky oblečení na to, které si oblékají v zimě a které v létě.
Na výtvarné výchově si děti vyrobily velkou rukavici za papíru, na kterou lepily různě barevné obrázky. Dále jsme si povídali pohádku O ztracené rukavičce a děti pak měly za úkol děj pohádky jednoduše převyprávět.

ZAVOLEJTE PANA DOKTORA
V posledním lednovém týdnu jsme si s dětmi povídali o zdravém životním stylu, o tom, proč je potřeba jíst v zimě hodně vitamínů, jakým způsobem je můžeme tělu dodat – prostřednictvím ovoce a zeleniny nebo potravinových doplňků. Dětem jsme vysvětlili, že je doktor/lékař pro lidi a pro zvířátka, kdy ho voláme a také kdy ho preventivně navštěvujeme – zubař. V rámci výtvarné výchovy si děti vymalovaly teploměr, kde si také „vyznačily“ svoji teplotu. Děti v rámci námětové hry absolvovaly návštěvu u lékařky, která každého zvlášť ošetřila – obvázala obinadlem. Naučily jsme se také novou básničku:

Doktorská
„Poslechněte srdíčko, vyšetřete oči,
na palci mám bebíčko, hlava se mi točí.
Po celou noc, svědil mě nos,
pane doktore, prosím o pomoc.“

ProsinecÚnor