CO SKLIDÍME NA ZAHRÁDCE, CO NAJDEME V LESE
V prvním říjnovém týdnu jsme si zopakovali roční období a zaměřili se na podzim. Na obrázcích jsme si ukazovali barvy podzimu. Děti třídily listí z různých stromů ve všech podzimních barvách (zelená, červená, žlutá, oranžová a hnědá). Povídali jsme si, jaké ovoce a zeleninu sklízíme na zahrádce a jaké plody najdeme v lese. Děti si ovoce a zeleninu zopakovaly na kartičkách a podle zadání skládaly do bedniček. Dále skládaly obrázky listů a plodů a poté je řadily podle velikosti.
Naučili jsme se krátkou básničku:
Leze ježek, leze v lese,
náklad ani neunese.
Do listí se zahrabal,
stočil se a spal a spal.
V rámci výtvarné výchovy si děti vyrobily mochomůrku. Z tácků jsme vystřihli klobouček mochomůrky, který si děti pomocí houbičky červeně vybarvily, kuličkami z vaty vytvořily puntíky a nalepili na barvený papír. Noha houbičky byla stopa nohy každého dítěte.
SPOČÍTÁME HRAVĚ, CO NAJDEME V TRÁVĚ
Na začátku týdne jsme si připomněli, jaké máme roční období a zopakovali jsme si, co děláme na podzim za aktivity (pouštění draka, houbaření, trhání šípků) a jak se nám mění příroda. Na kartičkách s obrázky jsme si ukazovali základní druhy zvířátek, které najdeme v trávě (housenka, motýl, krtek, šnek, beruška).
Naučili jsme se básničku:
Na zahradě u souseda,
šnek se pustil do oběda.
Nezvali ho, šel jen kolem
přesto přišel s celým domem.
V úterý jsme na kartičkách s obrázky přiřazovaly správný stín.
Ve středu jsme tvořily barevné podzimní listy. Šablony si děti namočily do pěny na holení s temperovými barvami a stěrkou na okna jsme setřely přebytečnou pěnu.
Ve čtvrtek jsme přiřazovaly kelímky na správnou značku a v pátek jsme si vytleskaly básničku a zopakovaly zvířátka v trávě.
CO NÁM ŘÍKÁ SEMAFOR
Tento týden jsme si povídali, jak máme bezpečně přecházet silnici, jaká nebezpečí na nás číhají a na co si máme dávat pozor. Zahráli jsme si hru na semafor. Zopakovali jsme si, které dopravní prostředky jezdí po silnici, které po kolejích, létají ve vzduchu nebo plují po vodě. Děti dostaly obrázky aut a ty si řadily/třídily podle barev i velikostí, dále dostaly barevné obrázky aut a přiřazovaly jim ve stejné barvě kola.
Naučili jsme se krátkou říkanku:
Jedno kolo červené,
jedno kolo žluté,
jedno kolo zelené,
k čemupak tu bude?
Dáme kolo do krabice,
postavíme u silnice,
semafor je kamarád,
budeme ho poslouchat.
V rámci pracovní činnosti si děti vyrobily ke svačince toust, který připomínal semafor. Vykrojili jsme toust ve tvaru obdélníku, do kterého jsme udělali tři otvory a každý otvor naplnily do barvy semaforu (rajče, okurka, paprika).
BAREVNÝ TÝDEN
Tento týden byl barevný. O barvičkách jsme si nejen povídali, ale také jsme si každý den na sebe něco barevného oblékli.
Pondělí – červená
Úterý – zelená
Středa – žlutá
Čtvrtek – modrá
Pátek – oranžová
Naučili jsme se základní barvy a říkali jsme si, kde všude je můžeme vidět. Při ranní pohybové činnosti jsme hráli hru „Čáp ztratil čepičku“, hru s básničkou „Chodím, hledám, co mám znát, pojďte děti pomáhat. Do všech koutů zajděte, co je červené (modré, bílé,…) najděte“. Dále děti na barevné papíry rozmístěné po třídě přiřazovaly barevné míčky, aby se shodovaly.
Při procházce venku jsme určovali barvy kolem projíždějících/stojících aut, do jakých barev je zbarvená příroda a jaké barvy vidíme na semaforu.
Při výtvarné činnosti jsme vyráběli čelenky. Na hnědý proužek papíru si děti nalepily oči a nos, každý si dle své fantazie vybral barevné proužky, které jsme nalepili na vrchní část a na koncích papír zakroutili.
Naučili jsme se básničku:
Mám pastelky, mám,
jejich barvy znám.
Nejvíc se mi zalíbila,
červená a taky bílá.
Jen já dobře vím,
co si s nimi nakreslím.