CO SKLIDÍME NA ZAHRÁDCE, CO NAJDEME V LESE
V prvním říjnovém týdnu jsme si zopakovali roční období a zaměřili se na podzim. Na obrázcích jsme si ukazovali barvy podzimu. Děti třídily listí z různých stromů ve všech podzimních barvách (zelená, červená, žlutá, oranžová a hnědá). Povídali jsme si, jaké ovoce a zeleninu sklízíme na zahrádce a jaké plody najdeme v lese. Děti si ovoce a zeleninu zopakovaly na kartičkách a podle zadání skládaly do bedniček. Dále skládaly z několika dílků obrázky listů, plodů a poté je řadily podle velikosti.
Naučili jsme se krátkou básničku:
Leze ježek, leze v lese,
náklad ani neunese.
Do listí se zahrabal,
stočil se a spal a spal.
V rámci výtvarné výchovy si děti nakreslily jablko a hrušku. Pomocí houbiček a temperových barev vybarvily čtvrtku, na které byla položena šablona s jablkem a hruškou.
SPOČÍTÁME HRAVĚ, CO NAJDEME V TRÁVĚ
Tento týden jsme začali povídáním o tom, jaká se nám střídají roční období a jak se vždy příroda mění. Povídali jsme si, jak se mění zahrádka, jak se barví stromy a která zvířátka si na podzim hledají potravu, aby přežila zimu. Na kartičkách jsme si ukázali zvířátka, která najdeme třeba na zahradě v trávě nebo při procházce v lese ale také jsme si pojmenovaly jednotlivé ovoce a zeleninu. Při obrázkovém pexesu jsme hledali housenky, berušky, motýlky, ptáčky, žaludy, kaštany nebo houby.
Při ranní pohybové činnosti nás provázela básnička o broučkovi a dělali jsme cvičení o zvířátkách – jak se pohybují, jak dělají.
Při výtvarné činnost jsme si na čtvrtku z nastříhaných barevných a krepových papírů vylepili plody podzimu – žaludy.
Naučili jsme se básničku:
Podzimní lístečky
Na cestě ke školce hodně jich leží.
Čeho? No lístečků, spočtu je stěží.
Jeden list sem, druhý list tam,
třetí a čtvrtý, ještě přidám.
CO NÁM ŘÍKÁ SEMAFOR
V novém týdnu nás čekalo důležité téma – semafor.
Začali jsme povídáním o bezpečnosti na silnici, při přecházení, jaké barvy semafor má a co znamenají.
Při pohybové činnosti si děti vzaly malé obruče jako volant a hráli jsme s básničkou hru na auta.
Ke stolečku jsme si vzali vytištěná barevná autíčka a děti je řadily podle velikostí a dále k nim dle barev třídily stejně barevná kola.
Celý týden nás provázela básnička:
Při výtvarné činnosti jsme si z čokoládových sušenek a barevných lentilek udělaly sladký semafor, který si děti mohli sníst.
Celý týden nás provázela básnička:
Semafor
Co máš dělat na červenou,
když se kolem auta ženou?
Na chodníku klidně stát,
do silnice nevbíhat.
BAREVNÝ TÝDEN
Zopakovali jsme si základní barvy a říkali, kde všude je můžeme vidět (jaké barvy má ovoce, semafor, příroda…). Dále jsme přiřazovali barevná víčka do tištěných šablon. Při ranní pohybové činnosti jsme hráli hru „ Čáp ztratil čepičku“ a dále jsme na barevné papíry, které byly rozmístěné po třídě, přiřazovali ve stejné barvě míčky. Barvičky jsme si zopakovali i při procházce venku. Děti určovaly, jakou barvu mají auta, jak je zbarvená příroda…
Celý týden nás provázela krátká říkanka:
Tolik barev na světě,
na té naší planetě.
Potkávám je každý den,
Vždy jsem jimi ohromen.
Při výtvarné činnosti si děti vyrobily duhu, pomocí temperových barev a houbičky.