říjen 2024

8.11.2024

CO SKLIDÍME NA ZAHRÁDCE, CO NAJDEME V LESE

V prvním říjnovém týdnu jsme si zopakovali roční období a zaměřili se na podzim. Na obrázcích jsme si ukazovali barvy podzimu. Děti třídily listí z různých stromů ve všech podzimních barvách (zelená, červená, žlutá, oranžová a hnědá). Povídali jsme si, jaké ovoce a zeleninu sklízíme na zahrádce a jaké plody najdeme v lese. Děti si ovoce a zeleninu zopakovaly na kartičkách a podle zadání skládaly do bedniček. Dále skládaly z několika dílků obrázky listů, plodů a poté je řadily podle velikosti.

Naučili jsme se krátkou básničku:

Leze ježek, leze v lese,

náklad ani neunese.

Do listí se zahrabal,

stočil se a spal a spal.

V rámci výtvarné výchovy si děti nakreslily jablko a hrušku. Pomocí houbiček a temperových barev vybarvily čtvrtku, na  které byla položena šablona  s jablkem a hruškou.

SPOČÍTÁME HRAVĚ, CO NAJDEME V TRÁVĚ

Tento týden jsme začali povídáním o tom, jaká se nám střídají roční období a jak se vždy příroda mění. Povídali jsme si, jak se mění zahrádka, jak se barví stromy a která zvířátka si na podzim hledají potravu, aby přežila zimu. Na kartičkách jsme si ukázali zvířátka, která najdeme třeba na zahradě v trávě nebo při procházce v lese ale také jsme si pojmenovaly jednotlivé ovoce a zeleninu. Při obrázkovém pexesu jsme hledali housenky, berušky, motýlky, ptáčky, žaludy, kaštany nebo houby.

Při ranní pohybové činnosti nás provázela básnička o broučkovi a dělali jsme cvičení o zvířátkách – jak se pohybují, jak dělají.

Při výtvarné činnost jsme si na čtvrtku z nastříhaných barevných a krepových papírů vylepili plody podzimu – žaludy.

Naučili jsme se básničku:

Podzimní lístečky

Na cestě ke školce hodně jich leží.

Čeho? No lístečků, spočtu je stěží.

Jeden list sem, druhý list tam,

třetí a čtvrtý, ještě přidám.

 

CO NÁM ŘÍKÁ SEMAFOR

V novém týdnu nás čekalo důležité téma – semafor.

Začali jsme povídáním o bezpečnosti na silnici, při přecházení, jaké barvy semafor má a co znamenají.

Při pohybové činnosti si děti vzaly malé obruče jako volant a hráli jsme s básničkou hru na auta.

Ke stolečku jsme si vzali vytištěná barevná autíčka a děti je řadily podle velikostí a dále k nim dle barev třídily stejně barevná kola.

Celý týden nás provázela básnička:

Při výtvarné činnosti jsme si z čokoládových sušenek a barevných lentilek udělaly sladký semafor, který si děti mohli sníst.

Celý týden nás provázela básnička:

Semafor

Co máš dělat na červenou,

když se kolem auta ženou?

Na chodníku klidně stát,

do silnice nevbíhat.

BAREVNÝ TÝDEN

Zopakovali jsme si základní barvy a říkali, kde všude je můžeme vidět (jaké barvy má ovoce, semafor, příroda…). Dále jsme přiřazovali barevná víčka do tištěných šablon. Při ranní pohybové činnosti jsme hráli hru „ Čáp ztratil čepičku“ a dále jsme na barevné papíry, které byly rozmístěné po třídě, přiřazovali ve stejné barvě míčky. Barvičky jsme si zopakovali i při procházce venku. Děti určovaly,  jakou barvu mají auta, jak je zbarvená příroda…

Celý týden nás provázela krátká říkanka:

Tolik barev na světě,

na té naší planetě.

Potkávám je každý den,

Vždy jsem jimi ohromen.

Při výtvarné činnosti si děti vyrobily duhu, pomocí temperových barev a houbičky.

září 2024listopad 2024