Září 2022
BONA, BONA
První dva zářijové týdny byly pro nás zároveň zahájením „nového školního roku“, tedy období seznamování, poznávání nových kamarádů, ale také občasných slziček a stýskání. Každopádně všechny děti se velice rychle adaptovaly na „školkový režim“ a je z nás zase nová prima parta
Pravidelně jsme si s krtečkem – kamarádem opakovali naše jména, značky a pomocí komunikačních obrázků se děti seznamovaly s režimem dne.
Já a moji kamarádi, máme se tu všichni
Tento týden jsme navázali na adaptační program a opět nás provázel krteček, tentokrát prostřednictvím „školkových pravidel“. Máme jich celkem 6 a ke každému je veselá krtečkova básnička (pravidlo srdíčkové, ouškové, šnečkové, odpočinkové, hračkové, talířkové).
Naučili jsme se básničku s pohybem, která nás bude provázet celý rok:
Paci, paci, pacičky,
my jsme správné dětičky.
Ať jsme kluci nebo holky,
chodíme do stejné školky.
Naše školka malá je,
BONIČKA se jmenuje.
TO JE ZLATÉ POSVÍCENÍ
V pondělí jsme si při rozumové výchově povídaly s dětmi o tom, co je to posvícení, co je to pouť, jaký je rozdíl mezi nimi a jak se poutě a posvícení slavily v minulém století a jak v tomto století.
Další den jsme se při hudební výchově učily písničku, včetně rytmu, vytleskávání a vyťukávání dřívky:
To je zlaté posvícení,
to je zlatá neděle,
máme maso a zas maso,
k tomu kousek pečeně.
Ve středu jsme v rámci předmatematické výchovy počítali koláčky. Ve čtvrtek děti při pracovní činnosti tvořily vlastní posvícenské koláčky.
Tento týden jsme zakončily ochutnávkou posvícenských koláčů a také skládání puzzle papírových koláčků.
HRÁTKY S PODZIMNÍMI DRAKY
Naučili jsme se krátkou říkanku:
Místo slunce,
místo mraků,
je dnes nebe plné draků.
První, druhý, vedle třetí,
smutným nebem radost letí.
S dětmi jsme si povídali, jaké máme roční období a jaké počasí toto období přináší. Jaké můžeme na podzim dělat aktivity, jako je například pouštění draků… Zopakovali jsme si ovoce a zeleninu. Dále děti skládaly puzzle z draků, kde se učily základní barvy, protože bylo několik draků různých barev.
V rámci výtvarné výchovy si každé dítě pomocí temperových barev a houbičky vybarvilo draka a další den pomocí krepového papíru ozdobilo ocas draka.