červen

10.8.2021

červen 2021

DĚLÁME POKUSY

Honzík dělá pokusy,
Láme piškoty na kusy.
Sype na ně skořici,
A hází je k hadici.
Pokus se však nepovedl,
Slimák mu je všechny snědl.
Honzík končí s pokusy,
Šup piškoty do pusy.

Tento týden si děti zahrály na malé chemiky a kouzelníky. Nafukovali balonek pomocí pet láhve, sody a octu, také kouzlili pomocí špejle s vatou, na které nanesli jar a kreslili do mléka s potravinářským barvivem. Překvapení pro děti byl nafouknutý balonek, který po propíchnutí špejlí nepraskl. Dále jsme z obyčejných brček, udělali kouzelnou hůlku. Do velkých misek jsme dali vodu s jarem, do kterých děti brčky foukaly a vytvořili bubliny. Jaké to bylo překvapení z olejové lampy, když jsme do sklenice s olejem nakapali potravinářské barvivo, a vhodili šumivou tabletu. Jak vypadá takový výbuch sopky, jsme si ukázali následovně. Do keramické nádoby ve tvaru sopky jsme nejprve nalili ocet, přidali potravinářské barvivo a do toho všeho nasypali jedlou sodu. Tento týden jsme na místo výtvarné výchovy, kterou by si mohly děti odnést domů, vymalovaly kytičky, které jsme použili k tomuto pokusu- vystřiženým vymalovaným kytičkám jsme přehnuli dovnitř kvítka. Poté jsme zabalené kytičky položili do venkovního bazénku s vodou. Po chvíli sledování, se kytkám přehnutá kvítka rovnala do původního tvaru.

SPORTOVÁNÍ TO NÁS BAVÍ
Tento týden se z naší Boničky stal olympijský stadion.
Děti celý týden soutěžily o medaile a diplom-všem se to povedlo, protože každé dítě v naší školce je sportovně nadané. Každý den jsme dělali různé disciplíny, jako byl třeba závod na motorkách, ve kterém zvítězil závodník Viky. Skákali jsme do dálky kde neuvěřitelných 73cm, skočil skokan Tobík a stal se vítězem této disciplíny. Hodem do dálky překvapili hned dva skvělí sportovci, a to naše Maky a Jaroušek, kteří hodily 460cm a stali se vítězi. V hodu na cíl opět zabodovala Maky, která se jako jediná trefila všemi třemi míčky do připravené krabice, do které děti házely tenisáky. Ostatní se ale trefili také, třeba že jen jednou nebo dvakrát. Uprostřed týdne se děti rozdělily na dva fotbalové týmy zelených a černých. Turnaj byl napínavý až do samotného závěru, a skončil nerozhodně 5:5. Na závěr olympiády byl běžecký závod, který vyhrála s velkým náskokem běžkyně Adélka.
Před každým závodem jsme si zvolili pokřik- BONA FRČÍ, BONA JEDE, DNESKA VŠICHNI VYHRAJEME.
Před fotbalovým turnajem pak BONA A, BONA B, BONA DNESKA VYHRAJE
Výtvarná činnost pak byla jasná, výroba fotbalového míče, kde si každý zvolil jinou barvu.

BAVÍME SE DIVADLEM

Půjdeme spolu do divadla,

Čeká nás tam pohádka,

posaďme se pěkně tiše,

už nám ťuká na vrátka.

Společně s dětmi jsme si povídali o tom, co je to vlastně divadlo, jak se do divadla oblékat a jak se v divadle správně chovat (ticho, soustředěnost, potlesk na konci představení apod.) Dětí jsme se zeptali, jestli už byly někdy v divadle, popřípadě jestli si vzpomenou na jakém představeni a jak se jim to líbilo. Děti povídaly o svých zkušenostech s divadlem. Povídali jsme si o tom, s jakými žánry se můžeme v divadle setkat – opera, balet, činohra, loutkové divadlo, muzikál, akrobacie.
Pak jsme pracovali s pohádkou o Červené Karkulce, kterou děti dobře znají. Nejprve jsme si pohádku přečetli a pak jsme se ji dětem pomocí loutkového divadla pokusili zahrát. Poté si děti samy vyzkoušely pohádku zahrát a díky tomu se samy mohly vžít do jednotlivých rolí (Karkulka, babička, vlk, myslivec a diváci). Díky tomu si děti mohly na vlastní kůži zažít, jak to vypadá, když jsou herci. Potom jsme si pustili krátký „muzikál“ o Červené Karkulce od Svěráka a Uhlíře.

Při pohybových aktivitách děti běhaly v rytmu tamburíny. Když tamburína přestala hrát, děti dostávaly různé pokyny (např. dotknout se dlaněmi země, lehnout si na záda a jet na kole a podobně). Děti házely a chytaly míč a zpívali jsme písníčky s pohybem, které dobře znají ( Travička zelená, Pampelišky, Hlava ramena kolena palce, Pásla ovečky, Šla Nanynka do zelí, Cib cib cibulenka). Hrály jsme oblíbenou hru s barevnými kroužky – připomněli jsme si barvy. Také jsme si zahráli hru na tanečníky a baletky.

Výtvarná činnost: Výroba papírového vlka Potřebovali jsme – Vystřižené díly (1 velký trojúhelník na hlavu a dva malé na uši vlka), malé plyšové kuličky na nos, pohyblivé oči, lepidlo, temperové barvy a štětce. Děti si vybarvily díly temperovými barvami (míchání černé a bílé – šedá). Potom přilepily uši, nos a oči na hlavu vlka.

KNIHA JE MŮJ KAMARÁD

Celý týden jsme si povídali o našich oblíbených knížkách. Připomenuli jsme si básničkou, jak se ke knížkám máme chovat, aby stejně krásné vydržely i pro další kamarády nebo sourozence.

Ve školce mám plno knížek,
listovat v nich smím.
Že v nich nesmím listy trhat,
to už dávno vím.

Povídali jsme si, jaké druhy knih máme – leporela pro ty nejmenší, knížky plné pohádek a příběhů pro děti, knížky, které nás něco učí a samozřejmě i knihy pro dospěláky.
Děti si přinesly z domova svou oblíbenou knížku, ze které jsme si četli vždy před spinkáním. A tak k nám do Boničky například zavítala knížka o Lichožroutech, pohádka Lví král, O Šípkové růžence, kterou jsme si zároveň zahráli a zazpívali.
Zahráli jsme si i na knihovnu – děti si vybrali (vypůjčily) knížku, ke které si nakreslily na kartičku obrázek.
V rámci výtvarné činnosti jsme vyrobili záložku v podobě housenky – temperovými barvami děti vybarvily vytištěnou šablonu (různě barevná kolečka). Po zaschnutí jsme je zalaminovali, vystřihli a jednotlivá kolečka spojili sešívačkou. Kolečka jsme očíslovali 1 – 5, záložka tedy může sloužit k trénování barev i čísel.

DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY

Celý týden se točil kolem dopravních prostředků. Povídali jsme si, co jezdí po silnici, po kolejích, pluje po vodě a létá ve vzduchu – děti přiřazovaly obrázky k vodě, silnici kolejím i obloze, šlo to bez problémů i našim nejmenším.
Dopravní prostředky jsme využily i k trénování pozornosti a zrakového vnímání – párování obrázku a jeho stínu, formou pracovních listů i přiřazování kartiček. Jemnou motoriku jsme procvičili při kolíčkování – obrázky dopravních prostředků na kolíčkách děti připevňovaly ke kruhu s výsečemi oblohy, vody, silnice a kolejí.

I při pohybových aktivitách s námi byly dopravní prostředky, které nám zpestřily oblíbenou hru s kroužky – místo odebírání kroužků, nám vždy do jednoho z nich zaparkoval autobus, metro, letadlo apod.
Zacvičili jsme si s básničkou:

Vzhůru autem na výlet!
Objedeme celý svět!
Řídí táta, domlouvá mu:
„Nezlob! Nebo nechám řídit mámu!“

V rámci výtvarné činnosti jsme vytvořili společný obrázek moře se spoustou lodiček. Moře jsme namalovali pomocí houbičky a temperových barev, oblohu štětcem a vodovými barvami. Nesmělo chybět ani zářící sluníčko  Po moři vypluly lodičky složené z barevného papíru, ke kterým jsme připevnili špejlí fotky dětí.

květenčervenec