OVOCE A ZELENINA, TO JE SUPER, TO JE PRÍMA
Tento týden jsme si s dětmi povídali o tom, proč jsou pro nás zelenina a ovoce zdravé. Zopakovali jsme si, jaké druhy ovoce a zeleniny známe a jaké máme nejraději. Při výtvarné činnosti si děti vyrobily jahůdky a pomocí vatových tyčinek a temper vybarvily obrázky ovoce a zeleniny. V rámci tématu jsme si četli pohádku o Dědečkovi a babičce, ke které se pojila píseň ‘‘Měla babka čtyři jabka‘‘. Píseň jsme doprovodili tancem mazurkou. V rámci výběrového řízení si paní uchazečka pro děti připravila básničky a hry k tématu a malou ochutnávku ovoce. Celý týden se děti učily básničku:
OVOCE A ZELENINA,
TO JE ZDRAVÍ, TO JE SÍLA,
KDO JÍ MRKEV, ŘEDKVIČKY,
BUDE ZDRAVÝ CELIČKÝ.
VODA, VODA, VODIČKA
V rámci týdne jsme si s dětmi povídali o vodě. Představili jsme si zjednodušený koloběh vody a přemýšleli o tom, proč je pro nás voda důležitá. K tématu jsme si pustili krátkou pohádku O kapičce. Následně si děti při výtvarné činnosti mohly svou kapičku vyrobit. Při literární činnosti mělo každé z dětí za úkol, najít v jakékoliv knize obrázek vody. Poté se v kroužku podělily s kamarády o to, co na obrázku našly a v jakém skupenství voda byla. Během týdne si s dětmi opět vyzkoušelo svou činnost několik uchazeček o práci paní učitelky v DS. Celý týden se děti učily básničku:
VODA TA JE DŮLEŽITÁ,
TA NÁM PATŘÍ DO ŽIVOTA.
VODIČKU MY PIJEME,
VE VANĚ SE MYJEME.
RYCHLE, RYCHLE DĚTIČKY,
SEŽEŇTE VÍC VODIČKY!
CO UŽ VŠECHNO UMÍME?
Tento týden jsme s dětmi opakovali jim už dobře známá témata a to zejména domácí zvířátka, kdy si děti složily jednoduché puzzle, na kterých byla domácí zvířata a krátce jsme si o nich povídali. Následně měly děti poznat zvuky zvířátek a při výtvarné činnosti si vyrobily strakaté kravičky pomocí vlastních dlaní. Další opakování se týkalo barev, geometrických tvarů, orientace v prostoru a hledání rozdílného tvaru mezi ostatními. Uprostřed týdne jsme navštívili Rodinný park Mirákulum, kde na děti čekala podívaná v podobě zábavných prolézaček či vodního světa. V další části týdne jsme s opakovali odívání, konkrétně jaké kusy oblečení známe a co si oblečeme v létě a co v zimě, co do vody a co na spaní. K tématu si děti při výtvarné činnosti oblékly svého panáčka a panenku. Poslední den opakování se týkalo smyslů. Děti se pomocí zraku, hmatu, chuti, sluchu a čichu učily poznávat okolní svět a vnímat, proč jsou právě tyto smysly pro nás lidi důležité.
PIRÁTI
Na rozloučení s dětmi si Eva připravila speciální pirátský týden. Děti během tohoto týdne plnily různé pirátské úkoly. Vyrobily si dalekohled, šavli, čepici, vybarvovaly omalovánky, hledaly schované mince a také si povídaly o tom, jak pravý pirát vypadá. Za každý splněný úkol dostávaly děti pirátské odznaky na pergamen. Když děti nasbíraly všechny odznaky, věděly, že už přichází ten správný čas a že se jim v blízké době objeví poklad. Celý týden byl završen právě hledáním pokladu. Poklad byl zakopaný na pískovišti na zahradě. Děti ke hře použily vše, co si během týdně vyrobily. K úplnému pirátskému vzhledu jsme použily barvy na obličej a každé z dětí si mohlo říct, co chce nakreslit (pásku přes oko, šátek, jizvu, vousy, knír atd.). Z nalezeného pokladu se děti ještě dlouho radovaly a na Evu budeme všichni rádi vzpomínat.