červenec 2024

10.9.2024

SPORTOVÁNÍ TO JE PRIMA

Tento týden byl ve znamení sportu a zábavy.

Každý den jsme si v rámci pohybové aktivity zacvičili, protáhli jsme se a při hře na sochy se proběhli, v ranním kroužku si řekli, jaké máme letní a zimní sporty a na obrázcích si ukázali, jaké sportovní potřeby potřebujeme např. na hokej, fotbal nebo plavání.

Další dny už děti z obrázků dokázaly základní sporty pojmenovat a někteří vyprávěly, jak jezdí na kole nebo už zažily jízdu na bruslích nebo lyžích.

Sportování jsme si vyzkoušeli na naší zahrádce, kde jsme soutěžily třeba v házení míčku na cíl, závod na motorkách, běh s hromadným startem, skákání do kruhu, házení a chytání míče, strefování se do terče… Děti si vysoutěžily medaile, na jejichž výrobě se při výtvarné činnosti podílely a malou dobrotou. Týden jsme si vzájemně moc užili.

Naučili jsme se básničku:

Sport nás baví, sport nás láká,

postavíme sněhuláka.

V létě zase plavat půjdem,

do bazénu rovnou hupnem.

Kdo se sportu nebojí,

vždy a všude obstojí.

 

CESTUJEME PO SVĚTĚ

V kruhu jsme si povídali, kde byly děti na dovolené, nebo kam se na dovolenou teprve chystají. Zamýšlely se nad tím, kterými dopravními prostředky se dá na dovolenou cestovat. Použili jsme obrázky, podle kterých jsme si zopakovali druhy dopravy. Zábavnou formou jsme s dětmi cestovali prstem po mapě. Děti si  ukázaly nějaké místo a poté jsme si povídali, jaký je zde život, počasí, lidé, zvířátka, příroda…. Připomněli jsme si, že naše planeta je tvořena převážně z vody a proto je na glóbusu hodně modré barvy.

Naučili jsme se sbalit kufr na cesty. Každé dítě dostalo šablonu kufříku a k němu seznam, podle kterého si mělo z vystřihaných kartiček sbalit kufr na cestu. Na fotkách jsme si ukázali Eiffelovu  věž, Karlův most, sochu Svobody, Benátky a jiné památky. Tyto památky děti procvičovaly při hře s kruhy, kam jsme je vkládaly.

Naučili jsme se krátkou říkanku:

Haló, děti pojdťe sem!

Objevíme spolu zem.

Navštívíme v malé chvíli

Všechny zemské světadíly.

V rámci výtvarné výchovy si každé z dětí vybarvilo planetu temperovými barvami.

 

TOULÁME SE ČESKÝM KRAJEM

Tento týden jsme si povídali o tom, jak můžeme poznávat krásy naší země.

V elektronické knížce jsme našli mapu České republiky, kde děti pomocí tužky zkoumaly různá místa, názvy krajů, měst, řek a hlavně jsme se dozvěděli, že naším hlavním městem je Praha, kde můžeme vidět Pražský hrad, kde sídlí náš pan prezident, Karlův most, Petřínská rozhledna, ze které je vidět právě hrad, kam se můžeme dostat lanovkou, Národní divadlo, Botanické zahrada nebo ZOO v Tróji, nebo můžeme navštívit Království železnic, kde je k vidění spousta zajímavostí.

Mluvili jsme také o tom, jak můžeme na výlet jet a jak se například ve vlaku chováme, aby se na nás pan průvodčí nezlobil.

Ukázali jsme si, podle jakých značek se v lese při pěším výletě orientujeme, kde jsou nakreslené a co znamenají.

Při pohybové činnosti jsme si zahráli hru Vláček, kdy se děti seřadily za sebou, chytily se kolem pasu toho, kdo byl před nimi, první z dětí byl strojvedoucí a určoval rychlost jízdy. Pokud se vagónky rozpojili, vyměnili jsme strojvedoucího.

V rámci výtvarné činnosti jsme si nalepili zmrzlinky:

Na čtvrtku si děti štětcem a hnědou barvou vybarvily kornout, na který nahoru nalepily z barevného papíru vystříhané kopečky zmrzliny, která může být právě odměnou na konci výletu.

Naučili jsme se básničku:

Haló děti, pojďte sem,

zabavme se výletem.

Vyrazíme do přírody,

Uvidíme les i hory.

Čeká na nás odměna,

Velká sladká zmrzlina.

 

PODMOŘSKÝ SVĚT

Povídali jsme si, jaká zvířátka žijí v moři a ukazovali jsme si je na obrázcích (žralok, chobotnice, mořský koník, želva, hvězdice, delfín, rybičky). Pomocí vytištěných obrázků jsme si vytleskávali jednotlivé slabiky zvířátek. Mluvili jsme i o tom jaká zvířátka jsou jedovatá a na co si dát u moře pozor. Zahráli jsme si podmořské pexeso, skládaly puzzle s mušličkami a přiřazovaly podmořská zvířátka na správný stín. Perfektně děti zvládly činnost, při které si orazítkovaly připravenou bílou obálku a za odměnu si do ní vybraly malé mušličky a odnesly domů.

V rámci výtvarné výchovy si děti vyrobily medúzy a to tak, že si vybarvily půlku papírového tácku, potom si nalepily žahadla z krepového papíru a nakonec dolepily oči a pusu.

Básnička s pohybem:

Má veliká kukadla,

a pod nimi chapadla.

Vlní se jak tanečnice,

je to velká chobotnice.

červen 2024srpen 2024