NAŠE MILÁ MAMINKA
Celý týden jsme si povídali o maminkách, které slaví každoročně druhou květnovou neděli svůj svátek. Říkali jsme si, jak se která maminka jmenuje, jakou má barvu očí a vlasů. Co má maminka ráda, jak jí pomáháme, jakou má práci….V rámci výtvarné výchovy se děti vybarvily šablonu obličeje maminky (vybarvily vlasy, oči a pusu).
Celý týden jsme se učili básničku „ V bříšku si mě nosila“
V bříšku si mě nosila,
v kočárku mě vozila.
Pamatuješ první zoubek?
Natlučené kolínko?
U všeho jsi vždycky byla,
moje sladká maminko.
Za každou tu chviličku,
nosím si Tě v srdíčku.
Maminkám jsme vyrobili krásný dáreček, který si děti v pátek odnesly domu. Na vystřižené barevné srdíčko, každé z dětí obtisklo svoji ručičku a pomocí šablony a temperových barev nakreslilo kytičku.
POZNEJ SVĚT VŠEMI SMYSLY
S dětmi jsme si povídali o pěti důležitých smyslech, díky kterým fungujeme – ZRAK, ČICH, CHUŤ, HMAT, SLUCH. Nejprve jsme si ukázali na obrázkách všechny smysly a poté jsme ke každému smyslu přiřazovaly patřičnou věc na obrázku.
Abychom měli dobrý zrak a nemuseli nosit brýle, tak je dobré jíst dostatek ovoce a zeleniny. Někteří lidé mohou mít oči nemocné a proto, aby se dobře zorientovali, potřebují slepeckou hůl nebo vodícího psa vycvičeného pro nevidomé. Někdo také může mít nemocné uši a proto, aby slyšel, musí mít naslouchátko.
Děti poznávaly různé druhy potravin (banán, meloun, hruška, citron, piškoty) se zavřenýma očima. Většina z nich poznala hlavně ty kyselé na chuť. Procvičili jsme si i paměť a zrak v rámci kimových her na několika předmětech opět se zavázanýma očima. V rámci výtvarné výchovy si děti na připravenou šablonu jazyka přilepily barevné obrázky s dobrotami, které jedí a mají nejraději.
Naučili jsme se básničku:
Nač má člověk smyslů pět?
Aby mohl poznat svět.
HMATEM pozná, co je hladké,
CHUŤ mi poví, co je sladké.
ČICH ten vždycky vyzvoní,
Když mi něco nevoní.
ZRAK mi slouží ke koukání
SLUCH zase k naslouchání.
KNIHA JE MŮJ KAMARÁD
V tomto týdnu nás čekalo krásné téma, kdy si děti přinesly svoji oblíbenou knížku, kterou si doma s rodiči čtou. V ranním kroužku nám ji každý ukázal a řekl o čem je a každý den jsme dětem z jejich knížek před poledním spinkání četli pohádku. Povídali jsme si o tom, že máme knížky nejenom pohádkové ale i naučné, například encyklopedie. Řekli jsme si, jak se knížky vyrábí a jaké další věci mohou být z papíru.
A další důležitá věc je, jak se o knížky staráme. Děti věděly, že se do knížek nekreslí, netrháme jim listy a že každá knížka má své místo v knihovně.
V rámci výtvarné činnosti si děti do šablonky knížky vlepily nastříhané pohádkové obrázky, podle toho, jakou pohádku mají nejraději.
Naučili jsme se básničku:
Dobré ráno kamarádi,
knížky máme všichni rádi.
Kolik je v nich tajemství,
kdo poslouchá, dobře ví,
že tam bydlí pohádky,
s nádhernými obrázky.
Ale také básničky,
říkadla a písničky.
ZVÍŘÁTEK JE PLNÝ SVĚT
Tento týden nás velice zaujalo téma o zvířátkách. Naučili jsme se říkanku s pohybem
„Žabičková zakletá“
Zakleté žabičky u vody sedí,
(sedíme na bobku)
jak mají skákat, pramálo vědí.
(ruce v dlaních)
Na žabky se proměníme,
(čarujeme)
skákání je naučíme.
(hopsáme)
KVÁK
S dětmi jsme si povídaly, jaká zvířátka jsou domácí, jaká volně žijící, které zvířátko můžeme vidět v ZOO. Jak se o domácí mazlíčky staráme….
Děti si vybraly kartičku zvířátka, které znaly a pomocí víček vytleskávaly slabiky. Při cvičení jsme dětem postavily opičí dráhu a hrály jsme hru na různá zvířátka pomocí písně „Krávy, krávy..“
V rámci výtvarné výchovy si každé dítě vyrobilo kočičku. Šablonu kočičky vybarvili houbičkami a poté si nalepily oči, čumáček a vousy.