únor 2022
NAŠE TĚLO
Co je to tělo? Je to vlastně každý z nás. S dětmi jsme si ukázali všechny části těla a pojmenovali jsme je. Připomněli jsme si i smysly a ukázali jsme si kostru těla na našem kamarádovi Kostíkovi. Naučili jsme se písničku a celý týden hodně cvičili. U toho jsme si připomněli naše básničky a cviky na různé části těla. Díky pracovním listům jsme si na závěr připomněli, kde máme všechny jeho části.
Vyrobili si klauna a to tak že barevnou čtvrtku poskládanou jako papírový větrník si dobarvili, doprostřed nalepili hlavu klauna a přilepili ručičky a botičky vyrobené z barevného papíru.
MASOPUSTNÍ VESELICE
Nastal čas masopustu a v Boničce jsme si celý týden povídali, jak se slaví masopust nyní, a jak se slavil dříve. Podívali jsme se na pohádku Chaloupka na vršku, aby děti měly lepší představu o masopustních maskách i zvycích. Ukázali jsme si různé obrázky z masopustních veselic, a přečetli si příběh, kde jsme se dozvěděli, že jeden den v roce bylo vše naopak. Třeba že král se oblékl za chuďase, a naopak na trůn usedl ten nejchudší z lidí. Do teď se hoduje, jí se hodně masa a nejrůznější dobroty jako jsou koláče apod. Po Masopustu nastává 40dní půstu, tedy až do Velikonoc. Tento týden u nás proběhl masopustní karneval, kde se děti vyřádily. Měly nejrůznější hry a soutěže a samozřejmě na každé dítě čekala odměna.
ÚNOR BÍLÝ, POLE SÍLÍ
Začátek února jsme věnovali zimě – povídali jsme si o počasí, únorových pranostikách (a co to vlastně pranostiky jsou), prostě další zimní týden, který byl i bez sněhu plný sněhuláků:
– děti si ve třídě podle připravených předloh postavily sněhuláky (z barevných obručí a všech dalších dílů vystříhaných z barevných papírů – knoflíky, oči, nos, hrnec)
– malé sněhuláčky jsme skládali i podle barev a barevných odstínů – vždy děti musely vyhledat 3 díly nejen stejné barvy, ale i stejného barevného odstínu. Složené sněhuláčky jsme pak rovnali od nejsvětlejší po nejtmavší odstín. Malé děti skládaly sněhuláčky zvlášť, jen ze základních barev
– do třetice jsme spojili sněhuláčky i s počítáním – děti si házely velkou hrací kostkou, spočítaly, kolik hodily a stejné číslo vybraly ze správné hromádky a připevnily (suchým zipem) na šablonu svého sněhuláčka. Každý házel 2x a poté šly děti najít sněhuláčkovi dvojče, tedy sněhuláka se stejným počtem puntíků
STOPY VE SNĚHU
Další zimní týden jsme si povídali o zvířátkách, a co všechno můžeme najít a vidět při procházkách v přírodě a jak můžeme zvířátkům pomáhat v zimním období. Stopy zvířátek je možné vidět především v zimě, tedy ve sněhu, ale to jsme si vzhledem k aktuálnímu počasí ověřit nemohli.
Stopy zvířat, ale i ptáků jsme si ukazovali na obrázcích a děti si pak zkoušely stopy některých zvířat správně přiřadit – formou spárování zvíře + stopa nebo výběrem ze tří možností u každého zvířátka (správnou možnost potvrdily připnutím kolíčku k jedné z možností).
Starší děti si zahrály i na stopovanou – úkolem bylo určit, komu patří stopa na zalaminované kartě – musely projít cestou odshora dolů pouze po políčkách s vyznačenou stopou (spojením nebo vybarvení stíracím fixem). Cesta končila u zvířete, kterému stopa patřila.
Naučili jsme se písničku:
Spadl zajíc do závěje,
vrána se mu z větve směje.
Hrozně ti to sluší,
škoda, že ti kamaráde vidím jenom uši.
Na závěr týdne si děti vytvořily masku medvídka – připravenou šablonu si vybarvily houbičkou temperovou barvou, dolepili jsme nos (bambulka), oči jsme vystřihli a připevnili jsme na držení brčko.